رسانهها و پیشبرد شعار سال ۱۴۰۴: سرمایهگذاری برای تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۱۴۰۴، مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) با شعار «سرمایهگذاری برای تولید» مسیر جدیدی را برای پیشرفت اقتصادی کشور ترسیم فرمودند. این شعار نهتنها یک دستور کار اقتصادی، بلکه یک راهبرد کلان برای تقویت بنیههای داخلی، ایجاد اشتغال و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است. در این میان، رسانهها بهعنوان یکی از ارکان اصلی جامعه، نقش بیبدیلی در تحقق این هدف ایفا میکنند.
رسانهها با توانایی خود در اطلاعرسانی، جریانسازی، فرهنگسازی و ایجاد گفتمان عمومی میتوانند بهعنوان موتور محرکهای برای ترویج فرهنگ تولید و سرمایهگذاری داخلی عمل کنند. آنها میتوانند با معرفی موفقیتهای تولیدی داخلی، الگوهای موفق اقتصادی را به جامعه معرفی نموده و روحیه خودباوری و اعتمادبهنفس ملی را تقویت کنند. همچنین رسانهها میتوانند با نقد سازنده و ارائه راهکارهای عملی، موانع پیش روی تولیدکنندگان را شناسایی کرده و به مسئولان مربوطه منعکس نمایند؛ یعنی هم نقش شتابدهنده و هم نقش دیدهبانی برای مطالبهگری معقولانه در حل مشکلات.
علاوه بر این، رسانهها میتوانند با ایجاد فضایی برای گفتگو میان تولیدکنندگان، سرمایهگذاران و سیاستگذاران به تسهیل فرآیند سرمایهگذاری و تولید کمک کنند. انواع تولید محتوای هدفمند و خلاقانه مانند برنامههای تلویزیونی، مقالات تحلیلی، گزارشهای خبری و شبکههای اجتماعی میتوانند بهعنوان پلی ارتباطی میان بخشهای مختلف اقتصادی ایران عمل کرده و همافزایی لازم را برای تحقق شعار سال ایجاد کنند.
درنهایت، رسانهها با تقویت گفتمان تولیدمحور و تشویق جامعه به حمایت از کالای ایرانی میتوانند بهعنوان بازوی فرهنگی اقتصاد مقاومتی عمل کنند. آنها میتوانند با نشان دادن مزایای سرمایهگذاری در بخش تولید، سرمایهگذاران داخلی و خارجی را ترغیب به ورود به این عرصه نمایند.
در سال ۱۴۰۴، رسانهها نهتنها ناظران تحولات اقتصادی، بلکه بازیگران اصلی در پیشبرد اهداف شعار سال هستند. با همکاری و تعامل میان رسانهها، دولت، بخش خصوصی و مردم میتوانیم بهسوی اقتصادی پویا و خودکفا گام برداریم و آیندهای روشن را برای ایران عزیز رقم بزنیم.
دکتر مرتضی کارآموزیان کارشناس رسانه
کد خبر 6414241
رسانهها با توانایی خود در اطلاعرسانی، جریانسازی، فرهنگسازی و ایجاد گفتمان عمومی میتوانند بهعنوان موتور محرکهای برای ترویج فرهنگ تولید و سرمایهگذاری داخلی عمل کنند. آنها میتوانند با معرفی موفقیتهای تولیدی داخلی، الگوهای موفق اقتصادی را به جامعه معرفی نموده و روحیه خودباوری و اعتمادبهنفس ملی را تقویت کنند. همچنین رسانهها میتوانند با نقد سازنده و ارائه راهکارهای عملی، موانع پیش روی تولیدکنندگان را شناسایی کرده و به مسئولان مربوطه منعکس نمایند؛ یعنی هم نقش شتابدهنده و هم نقش دیدهبانی برای مطالبهگری معقولانه در حل مشکلات.
علاوه بر این، رسانهها میتوانند با ایجاد فضایی برای گفتگو میان تولیدکنندگان، سرمایهگذاران و سیاستگذاران به تسهیل فرآیند سرمایهگذاری و تولید کمک کنند. انواع تولید محتوای هدفمند و خلاقانه مانند برنامههای تلویزیونی، مقالات تحلیلی، گزارشهای خبری و شبکههای اجتماعی میتوانند بهعنوان پلی ارتباطی میان بخشهای مختلف اقتصادی ایران عمل کرده و همافزایی لازم را برای تحقق شعار سال ایجاد کنند.
درنهایت، رسانهها با تقویت گفتمان تولیدمحور و تشویق جامعه به حمایت از کالای ایرانی میتوانند بهعنوان بازوی فرهنگی اقتصاد مقاومتی عمل کنند. آنها میتوانند با نشان دادن مزایای سرمایهگذاری در بخش تولید، سرمایهگذاران داخلی و خارجی را ترغیب به ورود به این عرصه نمایند.
در سال ۱۴۰۴، رسانهها نهتنها ناظران تحولات اقتصادی، بلکه بازیگران اصلی در پیشبرد اهداف شعار سال هستند. با همکاری و تعامل میان رسانهها، دولت، بخش خصوصی و مردم میتوانیم بهسوی اقتصادی پویا و خودکفا گام برداریم و آیندهای روشن را برای ایران عزیز رقم بزنیم.
دکتر مرتضی کارآموزیان کارشناس رسانه
کد خبر 6414241
سارا
1
بازدید
پربازدیدترین ها
- واکنش غریب آبادی به ادعای ویتکاف مسئول مذاکرات آمریکا
- تصاویری از کشف مواد مخدر در بار سبزی توسط ماموران گمرک آستارا
- پاسخ معاون حقوقی و بینالمللی وزارت امور خارجه به سطح حضور در مذاکرات
- مراسم بزرگداشت عکاس روایت فتح
- گردهمایی حقوقدانان گیلان در حمایت از مردم غزه
- اجتماع بانوان آستارایی در حمایت از مردم غزه
- دیدار وزیر دفاع عربستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
- قصهای از عشق، تلاش و ایمان به مسیر
- تقدیم پیام پادشاه عربستان به رهبر معظم انقلاب
- بارش برف بهاری ارتفاعات املش را سفیدپوش کرد
اخبار مرتبط
- ۶ مانع مهم سرمایهگذاری و تولید در کشور
- نقش کلیدی صنعت بازیهای ویدیویی در اقتصاد کشور
- الفبای تحقق شعار سال
- دهگانه رسانهای برای تحقق افقِ «سرمایه گذاری برای تولید»
- سرمایهگذاری برای تولید؛ از سیاستگذاری تا اجرا
- علت رونق بازارهای غیرمولد به جای تولید چیست؟
- شعار سال ۱۴۰۴؛ نقشه راهی برای آینده اقتصادی کشور
- ۲۰ سرعتگیر در مسیر تولید
- ۲۱ سرعتگیر در مسیر تولید
- پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۴
0 نظر
یک نظر ثبت کنید
آدرس ایمیل شما نشان داده نمیشود